torsdag 8 mars 2012

Virkade små söta skålar




Jag har virkat två små skålar en i lila o en i rött.

Den lila mäter ca 13 cm i storlek.

Modell egen.Röd skål

Lägg upp 3 lm virka sen 10 st i 1:a lm, slut med 1 sm.

Varv 2: 2 st i varje = 20 st.

Varv 3: 2 st i varje st = 40 st

Varv 4: detta varv ska du virka i bakre lm på st så här:

3 st i samma st, hoppa över 2 st varvet ut.

Varv 5 - 6: sm till mitt i mellan st-gr på föreg. v. 3 st 1 lm, 3 st i nästa grupp varvet ut.

Varv 7: sm till lmb, 3 dst med 1 lm i mellan varje, 1 lm, 1 fm i mitten stolpen på nästa grupp, 1 lm, 3 dst i nästa lmb som från början..... varvet ut.

Den lila skålen har jag gjort ungefär lika med men fortsatt så den blev större innan jag gjorde avslutningskanten.

På sista v på den lila virkade jag 7 dst med en lm i mellan varje.

Inga kommentarer: