torsdag 8 mars 2012

Virka på piprensare och ståltråd



Jag satt o funderade över vad man skulle kunna göra för något roligt med piprensare.

Så provade jag lite olika varianter och rev upp. Detta blev enklast iaf.

Jag virkade med lurvigt garn massor med fm runt en piprensare.

Efter det formade jag ett hjärta och efter det lindade jag lite guldgarn runt.


Hjärtanet, klockan och julgranen gjorde jag sen.

Letade reda på en rulle ståltråd som jag hade och böjde ihop en gran som jag virkade stolpar runt. Det hade i ärlighetens namn varit enklare om jag böjt till foten på granen efteråt men jag virkade på långkanten sen drog jag stolparna ned mot foten för de var trångt där.

Jag har inte använt en jätte tunn ståltråd men inte heller jättetjock, det är huvudsaken den går att forma bra.


Inga kommentarer: