torsdag 22 augusti 2013

Hej alla fina vänner!

Ska skriva ned några rader.... berätta att landet ligger still o så...

Min fina lille Gösta kämpar och vi var inte iväg till nån kattdoktor då han verkade bli piggare och piggare. Jag har haft mycket spring med honom på nätterna o hej o hå jag sover ju så illa ändå. Men han är tung den lille fisen. Åtta kg är inte så kul med onda lemmar. Det får ju gå ändå liksom.
Härom kvällen hände något underligt... Helt plötsligt slutade han gå i cirklar... (rena snurren) men hur som helst verkade han kunna se på ena ögat väldigt bra. Vi tittade på varandra hemma här o följde honom o han gick helt rakt o hittade allt förutom att han bara såg på ena ögat då. Fast hellre de än inget ju <3

Han äter bra o den kvällen var inte något undantag. Vi har börjat ge dom ren LCHF nu och det betyder massor av kött, fisk, kokt, rå ja blajs blajs jag har blitt en riktig fiskekärring nu

Den lille killen vill just inte heller ha nåt annat nu o vet ni vad? det är mindre kottar i bajamajalådan nu Verkar som fiskköpen kommer jämna ut vad kattsanden kommer minska eller ja lite....
Förut var de många många kottar varje dag men nu är det två... en gräver över men Gösta struntar i det nu när han inte kan hålla balansen så. så pratar jag med o säger...hopp ur du jag tar bort den. Då hoppar han ur o går en bit o väntar på mig... helt plötsligt slår det mig att han ju lite svenska den lille godingen.... Asch så knasig jag är men försööööker vara lite rolig här mitt i allt elände.

Men hur som helst efter denna "lite mer jag kan se kvällen" var det sämre på morgonen o han snurrade igen o han måste snurra nu fortfarande. Han verkar ändå kunna se lite med ögat men det andra ger ingen reaktion. Han går o lyssnar efter röster o ljuden man lockar med men sen blir det en snurr o jag får vifta vilt så han hinner se de i själva snurren. Att gå och lägga sig på kökssoffan o vakna av att inte kunna se eller hålla balansen måste vara hemskt. Sen när ingen kan förklara på kattspråket så han kunde begripa... 

Jag pratade med min lillebror lite... han fick ju en stroke och mår bättre men använder käpp till o från. Högra armen är inte så samarbetsvillig tyvärr men jag hoppas det kommer det också. Hur som helst berättade jag om Gösta o sa att när han ätit bara lägger han sig ned o är som död.... sover som en ja vet inte vad.. då sa lillebror att "jamen så var de för mig också.. sjukt trött efter maten o orkade inte hålla mig vaken".

Ja så vi tar en dag i taget här. Tur jag är hemma för han är väldigt närhetstörstande vissa stunder o jag skulle nog vara likadan eller säkert värre...

Min andra brors son 17-åringen som krockade med tåget repar sig sakta också... Vill inte tänka på hur nära det var att han strök med  =(

Jag börjar leta mig fram till virkningen igen så smått ;*) men än så länge gör jag små mönster o duttar på lite.. men känner att det börjar komma lite mer tillbaka. Varit  trött så länge nu o mått dåligt. Det onda kan jag inte göra så mycket åt eller ingen kan ju de......
Nu ska jag inte trötta ut er med lång novell här precis. Kände för att tala om om landet här hos oss.
Idag skiner solen o jag ska väl åka iväg en stund senare. Törs inte så länge för Gösta då men matar, vattnar o kissar honom innan =)

Nu ska jag ta en kopp kaffe o begrunda fortsättningen av dagen.
Ha de så fint!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker det låter lite positivare nu på dig, det är ju inga förkylningar precis det rör sig om. Kul att du håller oss informerade för du ska veta att jag tänker på dig varje dag. Ha det gott och sköt om er allihop! ♫♪♩ヾ(*◎○◎)ノ♫♪♩

Eva sa...

Det är bra tjejen, kämpa på (så gott det går) och försök njuta av de sista solstrålarna innan vintern träder in. Har tappat bort dig på min blogglista, ska försöka fixa det sen, har en ny dator nu.
Kram/ Eva