fredag 17 januari 2014

Hej fina vänner

Ska försöka göra ett litet inlägg från min sköldpadda...
Men han på bilden är ingen padda utan kanske mer lik en groda med sina sköna sovstilar. Jag har så smått börjat virka igen. Ska försöka visa upp vantar bland annat som är från ett gammalt mönster. När jag provade virka dom första gången förstod jag inte mycket. Fick riva upp när jag gjort halva. De var inte kul. Men tänkte jag... trägen vinner. Rev upp o började om...  gjorde ungefär lika mycket som på första.... Men vad fasen? ja värre svordommar kunde jag men vi hoppar över dom här. Blir samma skit igen. 

Studerade bilden... mönstret... bilden... jag gör ju som det står? näee inge kul alls nu. Börja sakta riva upp igen. När jag rivit upp allt hade jag ingen lust mer. Kokade kaffe och gjorde annat en kvart. Jaha.. med starkt kaffe i näven... mot "kontoret igen." Studerar beskrivningen noga haha som om jag inte gjort det redan...

Börjar en tredje gång... nu jäklars tänker jag. Virkar o virkar... vet ni? nu blir jag riktigt förbenad. Det blir fel igen. Suckar.. river upp... muttrar... svär... jag sliter ut garnet i flera timmar. Nu ger hon nog upp kanske ni tror... nä! Börjar om för fjärde gången. Upptäcker att jag verkligen Är ganska duktig på att virka. Det är fel på beskrivningen på två ställen. Nu kan jag. Dessa vantar har jag ingen bild på här men vänta ska jag se om jag kan norpa den på mitt instagram. =)



1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Just det - när det djäklas så blir man envis som en röd gris och tänker ...nä baske mej du ska inte segra över mig förbenade mönster!
;-))

Söt missemjaukompis!

Fortsatt skön helg!