torsdag 20 mars 2014

Provade en hexagon idag =)

Hej hej!

Alla som väntar på vantmönstret så håller jag på med detta nu.
Ni som mailat till mig om några frågor måste jag be om ursäkt. Internet o en himla massa har krånglat för mig och så även mailen. Verkar ska fungera nu så jag får kika igenom mina mail o se vad som finns kvar. Får du inget svar så maila gärna igen för då kan de kommit bort. =(

Jag vart så sugen att prova att göra denna =)
Gissade lite i början men så här gör du.
Börja med 6 lm o slut till en ring med 1 sm
Virka 3 lm som blir den första st,  2 st, 1 lm, *3st, 1lm* varvet ut
Du ska nu ha 6 grupper med 3 st.
 Jag fäster trådarna direkt genom att smygmaska fram den till lm mellan st. 
Byt färg och börja i lm dit du fäst garnet. 
Där börjar jag nästa v och virkar jag fast den nya och den gamla tåten.
Enkelt sedan att bara klippa bort överflödet.
Börja i lm som sagt med 3 lm = 1:a st i alla varv, sluta alla v med 1 sm.
Så nu kan ni välan enkelt följa diagrammet? Om inte säg till =)
Så här blev min första.

 


4 kommentarer:

Annie sa...

Härlig! Kul att du har kommit igång med bloggen igen-den är så trevlig!

Black Iris sa...

Den hexagonen var finfin..

Kram Maidi

Carina sa...

Tack snälla Annie, det värmer att höra <3

Carina sa...

Tack fina Black Iris.
Länge sen jag hälsade på hos dig =/
Kram