torsdag 16 augusti 2012

Veckans "slökille"


Här ser ni min lille morsgris som kan konsten att sova skönt. Han ligger på de mest underliga sätt och ser så roligt ut. För några veckor sedan gick jag till toan, hmm ja det gör jag ju ofta men i alla fall så satte jag mig ned och vad händer när jag sitter där i godan ro? Världens, ja en utav världens fetaste spindel kommer o kryper runt mina fötter. Jag är inte rädd för spindlar men den var läskig och inte vill jag ha dom på fötterna precis så där satt jag o försökte uträtta mina behov samtidigt som jag halvdesperat och viskande ropade: Bääääbis kom....skskskssksksks men inte kom han inte. Kom av porslinsstolen o höll hela tiden ögonen på det läbbiga monstret på golvet. Så ser jag...inne på soffan sover han gott....jag ropar igen för jag vill inte väcka husse som ska upp tidigt..... Bääääbis kom...trött tittar han upp på mig ungefär som: Öhhhh vad e de om???? Men sjutton också....försöker igen med kod-ordet..... Bääääbis kom...... FLUGA....det rasslar till i soffan o vid mina fötter står en nyfiken och girig liten kisse beredd på jakt. Han lekte med monstret en stund innan han till slut käkade upp honom...urk men matte blev glad.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha, bra jobbat Bäbis :-)))

Nospuss från Eva

Pysselfarmor sa...

men va - en katt som gillar "sån't"!!??
tur för dig i varje fall
;-)

Unknown sa...

Väluppfostrad kise må jag säga!