fredag 4 maj 2012

Dags o visa lite tokerier =)

Har haft mycket runt mig denna vecka och de har inte varit särskilt roliga saker men de är ju så med livet, de går upp o det går ned. Jag har försökt o städa undan en massa grejer idag o lite annat och vi får besök av småfolk i helgen (dock inte mina barnbarn snyft)
Häromdan försökte jag blocka och spänna ut en massa virkade alster men uj vad tok de blev o avbruten blev jag också så de gick rätt mycket åt pipsvängen. Hur som helst har jag plockat undan en massa idag och samtidigt fotograferat en hel del. och först ut är dessa två små underliga runda gremeljer.... Upptäckte att det inte var så vidare med 7 uddar så det får bli en grytlapp av denna.

Så började jag om med bara 6 uddar vilket inte heller blev nå bra och till slut så jag blev lite trött =(

Efter att ha funderat en stund började jag på ett annat och denna är nu inte utspänd o pressad så ni får hålla till godo med lite skrövligheter =) Här är ial en liten matta till litet badrum eller torp eller var de kan passa.

Men jag var inte nöjd med de första två så jag började om igen..... Så här blev de....men oj lille Bebis måste ju fram o provsitta lite

Nytt foto på ny matta ;*) och denna blev jag lite nöjd med.

Nu kollar jag väl av lite intresse om nån vill göra en likadan för då får jag plita ned mitt mönster.
Men jag kunde ju inte sluta med att virka mattor så jag letade o letade o hittade ett dukmönster som jag fick modulera om lite och här har jag virkat med 3 sorters grönt garn. Se nästa bild på färgerna.


Så över till det rosa och orangegarnet som jag virkat en till matta med en finare avslutningskant på än den gröna.
Så här blev den =) Ja just de alla mattorna är ca 50-60 cm. Visst blev de fin färg att blanda roa med orange?

8 kommentarer:

Unknown sa...

Rosa & orange, helt klart jätteläckert ihop!
Åhhh, så du virkar på ~~~ beundrar massor :-)))

Vad sa du förresten...?
Gremeljer?...*fnissar gott* vilket sött ord, har aldrig hört det förut faktiskt!

Bebis är så fiiin ♥ å duktig som provar å håller koll ;*)

Jag gillar den där mattan som ser mormorsruteaktig ut allra bäst, så svag för sånt vet du ;*)

Kramen från Eva

Unknown sa...

Jättefina! Och visst passar de utmärkt att ha som kattfilt :)))

Mmatilda sa...

De var snygga alla, och jag gillar mest den som kissen provsitter!

Evas Pyssel sa...

Tokerier säger du, men det är fantastiska tokerier. Att du har tålamod att virka mattor !!!! beundransvärt. Katt mattan faller mig i smaken. Glad !! Kram Eva

Mari Manfredsson sa...

Jag blev sugen på kattmattan. Den är hur underbar som helst. Blink blink på ett mönster. Ska själva snart ta ett foto på en tröja som jag virkat.
Kram

Fru Bävers virkvrå sa...

Jag gillar verkligen mattan i mitten med den afrikanska blomman i centrum! Härliga färger!

Anonym sa...

gillar mattorna mycket och är särskilt förtjust i den med hålmönster. undrar lite över hur tjockt med garn du använt samt virknåls stl för ett bra resultat. skulle bli glad om du lade ut mönster som du skrev att du funderat på.
må gott och tack för en trevlig blogg! / anneli

Anonym sa...

This site is really cool! I found here alot of information that I was looking for. I am really happy to be a part of This site!